Vragen of advies nodig? Bel 033 - 246 17 47

Sportblessures en sportspreekuur

Fysiotherapie bij sportblessures

Er zijn veel verschillende sportblessures en veel mogelijke oorzaken. Sommige blessures ontstaan plotseling door een ongelukkige tackle, een val of een verkeerde beweging. Andere klachten ontstaan meer geleidelijk, door een verkeerde trainingsopbouw, overbelasting of overtraining. Als dit soort blessures niet goed wordt behandeld, treden ze vaak opnieuw op. Wat alle sportblessures gemeen hebben, is dat ze het u onmogelijk maken te sporten zoals u dat graag wilt.

Diverse soorten sportblessures

Er zijn verschillende soorten sportblessures:

• Spierverrekking of scheur
  • Peesontstekingen
  • Schouderblessure
  • Elleboogklachten
  • Liesklachten
  • Hamstringklachten
  • Voorste kruisband letsel
  • Meniscusletsel
  • Zweepslag
  • Verrekte of gescheurde enkelbanden

Maak een afspraak met een fysiotherapeut

Bovenstaande lijst is natuurlijk lang niet volledig. Heeft u een sportblessure opgelopen? Dan wilt u waarschijnlijk maar één ding: zo snel mogelijk weer het veld op, de zaal in, uw sportschoenen aan! Onze (sport)fysiotherapeuten kunnen u helpen dit op een verantwoorde wijze te realiseren. Diverse tests en metingen behoren binnen het lichamelijk onderzoek tot de mogelijkheden: de Cybex-test, inspanningstesten, sprongtesten, conditietesten, gewicht- en vetpercentagemetingen en videoanalyses. Samen met u bekijken we de oorzaak van de klacht, stellen we een behandelplan voor u op en adviseren wij u over hersteltijd, trainingsintensiteit en sporthervatting. U kunt hiervoor een afspraak maken met een sportfysiotherapeut.

We verzorgen ook een sportspreekuur op locatie bij:

Deze behandelmogelijkheden kunnen u helpen bij uw klacht:

Sportfysiotherapie
Manuele Therapie